http://319atkinshall.blogspot.ie/

2013-05-03

tészta kézzel ---

azt gondoltam, hogy amíg csöpög szegényBalázsba az infúzió, addig én a rendkívül kényelmes hokedlin mellette üldögélve elolvasok mindent, amit a könyvfesztiválon összevásároltam. na. most már tudom, hogy egy kórteremben mindig történik valami sokkal izgalmasabb dolog egy hvg-különszámnál. meg azt is, hogy az egész napos hokedlin üldögélés (jó, voltam kint egyszer kávézni) képes úgy leszívni, mintha egy napot végigkapáltam volna. úgyhogy esténként, mielőtt beájultam az ágyba, 3 teljes percet a délmagyar gasztrorovatának a lapozgatására fordítottam, amit Balázs nagyszülei raknak el nekem mindig, ezzel támogatva az unokájuk táplálását. 
az egyikben találtam egy strozzapreti-receptet - azóta tésztát akarok csinálni. a két kicsi kezemmel. 

bár a feltét most tökéletesen mindegy volt, azért a fokhagymakrémes csirke és a brokkoli meglehetőst jó döntés volt. 



fokhagymakrém
5 gerezd fokhagyma
egy normál fej vöröshagyma, apróra vágva
1.25 dl brutál tejszín (double cream)
1.25 dl víz
1 tk édesköménymag, mozsárban összetörve 


az apróra vágott hagymát elkezdtem 2 ek olívaolajon dinsztelni, egy idő után hozzászórtam a nem teljesen porított édesköményt, a majdnem teljesen kész állapot előtt hozzáadtam a zúzott fokhagymát (hogy ne égjen meg). a dinsztelés végeztével felöntöttem a tejszín-víz keverékkel  és felére beforraltam. 
megsóztam.
botmixerrel (Mohának szeretettel) pürésítettem.

ebbe a szószba tettem bele egy egész csirke (a múltkori leves csirkéje) vékonyra feldarabolt mellehúsát, amit előzőleg megsütöttem és megsóztam.

a brokkolit rózsáira szedtem és csak nagyon módjával megpároltam (mondjuk, hogy félig nyers, újabban így szeretem).


30 dkg liszt (fehér és teljes kiőrlésű vegyesen, de a fehér jóval több)
1.7 dl kézmeleg víz
1 csipet só

a lisztet összekevertem a sóval és a vizet fokozatosan adagolva hozzá összegyúrtam. még véletlenül sem lett "sima és bársonyos", ellenben töredezett. és bazi kemény munka volt összegyúrni, de én erős vagyok, mint egy bivaly. az összegyúrt tésztát letakarva a hűtőben pihentettem fél órát.
aztán 2 mm-esre nyújtottam, lazán feltekertem és a csigát 2 cm széles szeletekre vágtam. 
pihenésképp megnéztem ezt a videót, aztán sodorgattam, tépkedtem és belisztezett konyharuhára pakoltam.
kifőzés előtt 15 percig állni hagytam.
főzési idő: 5-7 perc. 
szerintem jól eltalált darab lett - de most, hogy visszagondolok, majdnem egy egész Neston podcastot végighallgattam, mire kész lettem - úgyhogy pikkpakknak nem nevezném a tészta kézzel sodorgatását.

forrás


Pin It button on image hover